09 oktober 2010

MacBook Pro

En af mine nære forretningsforbindelser er netop gået over til fjenden. Han har skiftet fra en Windowsbaseret laptop til en MacBook Pro.

Jeg er selv meget påpasselig med at skifte platform indenfor noget som helst. Det bliver hurtigt en tidsrøver at sætte sig ind i alle de nye grundlæggende ting. Jeg har netop skiftet fra Nokia til Sony Ericsson, fordi Nokia har været for langsom med at udvikle en Smartphone, som dækkede mine behov. Og det har såmænd også været en tidrøver og jeg hader det.

Men nu har jeg fået demonstreret hans nye kæledægge af en laptop, hans MacBook Pro. Og det er jo besnærende. Den er rasende hurtig, har en ekstrem flot skærm og opløsning p.g.a. NVIDIA grafikprocessoren. Så hans version af Photoshop er en anelse hurtigere end min....not. Den er fantastisk meget hurtigere. Ingen ventetid når der zoomes eller ved opdatering af ændringer.

Misundelig? Næh. Jeg har ikke tid til at sætte mig ind i alle dens finurligheder. Og alle de datafiler der skal opdateres. Og så bryder jeg mig ikke om Apple's politik generelt... den måde de forsøger at omfavne en med alle deres produkter og dermed mindskede frihedsgrader. Jeg tror man skal være opvokset med Apple for at elske dem.

Ingen kommentarer: