20 oktober 2011

Elektroniske julegaver

Mange af mine venner er allerede begyndt at købe julegaver og mine søskende ligeså. Så jeg er allerede begyndt at få den her snigende dårlige samvittighed. Men jeg skal nok nå det, selv om jeg først kommer i julehumør engang efter den 15. december.

Godt nok er der lavvande i kassen hos mange, og endnu flere vil ikke bruge deres penge siger politikerne. De holder Dankort og MasterCard tæt ind til kroppen godt gemt i tegnebogen. Men mon ikke lige der bliver råd til nogle nødvendige forbrugsgoder - også i år.

Mange vil nemlig snart blive husket på, at deres fladskærms-TV er blevet forældet. Alle dem der var tidligt ude og investere i en flad skærm, har nemlig købt et TV, som kun kan håndtere MPEG-2 standarden. Og da DR og TV2 opgraderer til MPEG-4 til januar, vil de gamle altså kun vise sort skærm. Derfor kan du ligeså godt gå ud og købe en fladskærm i julegave til familien - ellers skal du alligevel ud og købe én til januar.

Og når du nu er igang, kan du også lige så godt få et TV-abonnement med i købet. TV2 bliver nemlig betalingskanal, så den kanal kan du ikke se, selv om du skifter TV'et ud, med mindre du har et TV-abonnement fra Boxer, YouSee, Canal Digital, Fullrate, TDC eller en helt sjette udbyder af digitale TV-signaler.

Så mit gæt på årets julegave 2011 er TV med kanaler.

Ingen kommentarer: