21 oktober 2007

Hvad bilder Google sig ind?

Nu kan man læse at Google har en omsætning, der ligger højere end Danmarks bruttonationalprodukt. Man kan læse at er er foretaget 37 milliarder søgninger på Google i august. De er SÅ store at det er ufatteligt på alle måder bortset fra antallet af ansatte.

Personligt har jeg for et par måneder siden investeret lidt af min kapitalpension i Google. Jeg er altså medejer af mastodonten. Selv om det ikke kan måles i hverken procenter eller promiller.

Min virksomhed, DocTech, betaler for Google Adwords.

Vi tilbyder kurser i hvordan man bliver synlig på Google og tilbyder at hjælpe med administration af Google Adwords kampagner.

Jeg har skrevet en e-bog om SEO, som jo i princippet er det samme som optimering til Google.

Vi udgiver SEO Tips & Tricks, som jo også i princippet er Google Tips og Tricks.

Alligevel kan man ikke komme i kontakt med Google på anden måde end via anonymiserede e-mails.

Som annoncør får man en e-mail med teksten:

”Kære annoncør”
”Når du har spørgsmål, vil vi gerne hjælpe dig. Fortæl os med nogle få klik, om vi gjorde det. Vi vil lytte og lære.”
”Og som altid, tak fordi du annoncerer hos os.”
”Google Adwords-teamet”

Hvad bilder de sig ind?

Fortæl os med nogle klik… og vi vil lytte og lære. Jo tak, men jeg vil tale med en person vil jeg. Jeg vil ikke klikke. Og hvordan lytter man når man ikke vil tale med nogen.

Jeg fik en anden mail, som svar på nogle spørgsmål vedrørende administration af Google Adwords kampagner. Her var der trods alt et navn på. Men kun et fornavn - Lars. Og ingen personlig e-mail adresse eller telefonnummer. Kun mailadresse til Adwords-teamet.

Kære MSN, Yahoo og alle andre konkurrenter til Google. Se så at komme op i omdrejninger og giv Google noget konkurrence og giv kunderne en bedre service.

Selv CIA er mere åben end Google. På deres hjemmeside findes både telefonnumre og navne.

Med henvisning til tidligere artikel her på bloggen om Google er Gud eller ej. Det ser ud som om de selv tror de er Guder.

Anyway. Jeg kan kun anbefale at købe aktier i Google. Det varer ikke længe før de køber Danmark og omkringliggende øer alligevel. Så hvis du vil bevare dine værdier, bliver du nødt til at købe aktier i selskabet.

Thor Pedersen kom for skade at prale af at Danmark snart kunne købe hele verden. Næh du. Det bliver Google der sluger det hele. Og du kan ikke engang ringe og klage til nogen.

Ingen kommentarer: