07 juli 2009

Mobiltelefonmarkedet er en jungle

Jeg har på fornemmelsen, at mobilselskaberne med vilje udvikler abonnementsformer som er uigennemskuelige. Abonnementsbetingelserne er selvfølgelig trykt på papir, så man kan læse dem. MEN at hitte ud afhvilken abonnementsform, der passer bedst til firmaets eller ens private behov, det kræver ikke blot computerkraft. Det kræver mere tid end man kan spare på forskellen mellem den dyreste og den billigste udbyder af mobil telefoni.

Jeg har personligt opgivet at finde ud af det. Jeg skifter typisk mobiltelefon hvert halve år, for at sikre mig at have en konstant virkende telefon (og så kan den jo gå i arv til en af ungerne hele tiden). Men hver gang jeg skifter telefon, så er abonnementet også skiftet ud med et nyt, som har anderledes betingelser end det tidligere.

De sidste par gange jeg har skiftet mobil, har jeg resigneret og bare skrevet under. Jeg sætter min lid til, at konkurrencen trods alt er så hård i det marked, at de ikke kan tage for hårdt fat. Og min timeløn til beregningerne af om det kan betale sig eller ej, overstiger helt sikkert forskellen.

Nu har jeg til gengæld besluttet mig for, at fravælge mobilselskab hvert halve år, så jeg vil forsøge at finde et med god service. Det ser til gengæld ud til at være et større problem, end at vælge abonnement. Jeg har endnu ikke fundet en person, som er tilfreds med servicen fra det mobilselskab, som vedkommende benytter sig af. Det område er åbenbart ikke en konkurrenceparameter i dagens Danmark.

Jeg burde måske blot vælge at skifte til CBB og købe lidt taletid på tilbud. Så er jeg da fri for at bekymre mig om abonnementsbetingelserne.

Ingen kommentarer: