Statistikkerne og prognoserne viser at danske virksomheder er på vej til et stort skifte fra push-marketing til pull-marketing.
Push-marketing er stadig nødvendig i de tilfælde hvor målgruppen faktisk ikke er klar over at de har brug for det produkt eller den ydelse du vil markedsføre. Vi må desværre selv bruge masser af ressourcer og penge på push marketing, da der stadig er mange der ikke søger på Internettet efter ydelser som f.eks. søgemaskineoptimering, søgemaskine marketing eller pay per click. Push marketing er alt det dyre: direct mail, annoncering i aviser og TV-reklamer.
Pull-marketing er den "billige" form for marketing. Her betaler du kun hvis kunden decideret søger efter dit produkt eller ydelse. Pull Marketing er f.eks. Google Adwords annoncering (sponsor links), Pay Per Click advertising - også kaldet PPC markedsføring. Her betaler du kun hvis den potentielle kunde klikker på linket til din hjemmeside. Klikket kan være dyrt eller billigt - alt efter konkurrence i dit marked, men du betaler dog trods alt kun hvis kundeemnet er interesseret i din ydelse eller produkt.
Hvis din PPC kampagne er optimeret fornuftigt, burde den give en bedre Return of Investment i forhold til stort set al anden form for markedsføring.
Hvis du er i tvivl om, hvordan du afvikler eller udfører optimering af Google Adwords marketing eller hvordan du forbedrer dine Google rankings, kontakt SEOTech inden højsæsonen starter.
18 juli 2008
Internet Marketing tager over fra TV og trykte medier
Etiketter:
Google Adwords,
PPC,
PPC Markedsføring,
pull marketing,
push marketing
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
Ingen kommentarer:
Send en kommentar