11 december 2007

Blogging er blevet et værktøj til ledelse og markedsføring

Ifølge en artikel i ComputerWorld Online d. 11. december er blogging blandt topledere blevet det helt store hit i dansk erhvervsliv.

Det at kommunikere budskaber og komme i dialog med sine ansatte om interne og eksterne emner via virksomhedens interne blog, er blevet modtaget af både ledere og medarbejdere. Således kan direktøren for forsikringsselskabet Alka, Jens Bærentsen, fortælle at hans blog er blevet læst af de 450 medarbejdere ikke færre end 12.800 gange siden i sommer. Der skrives også at Jens Bærentsen har skrevet 12 indlæg, eller blogposts som det hedder i fagsproget. Det betyder at medarbejderne har læst hvert indlæg 2,4 gange, så der må være en livlig dialog på bloggen.

Både Jens Bærentsen og de andre ledere, som anvender blogs som kommunikationsmiddel, vil faktisk også kunne have glæde af en udadvendt blog, som henvender sig til kunder og investorer.

Jeg er godt klar over, at der er grænser for, hvad en børsnoteret virksomhed kan udsende af information via blogs, men en del er trods alt muligt. Det ville klæde mange at være lidt mere åbne og gå i dialog med omverdenen.

Tænk hvor kunne det være interessant med en dialog via en åben og offentlig blog med direktøren for sit telefonselskab, forsikringsselskab eller IT-leverandør. Det sidste er jo faktisk hvad jeg giver mulighed for lige nu. Hvis du har noget på hjerte om de produkter eller ydelser, som DocTech tilbyder, skal du være velkommen til at kommentere eller spørge løs. Du kan endda gøre det anonymt, hvis blot jeg ved hvem du er.

Hvis du eller din virksomhed er interesseret i hvordan man får sådan en blog op at stå og hvordan man i øvrigt anvender Online medier til markedsføring, kommunikation og dialog, kan vi tilbyde et kursus i Online Markedsføring via blogging og andre medier. Det er jo ikke nok at have en blog, hvis den ikke også er synlig på Google og andre søgemaskiner. Det kan vi lære dig noget om. Bare se hvor stor en effekt synlighed på Google har – ellers ville du jo ikke have fundet og læst denne blogpost. Vel?

På snarlig gensyn.

Ingen kommentarer: