20 december 2007

Google dit navn - Preben Madsen

For en sikkerheds skyld Googler jeg en gang i mellem mit navn på Google. Man ved aldrig hvad der dukker op af spændende ting. Når man stikker næsen frem, kan man jo risikere hvad som helst.

Jeg har ikke min egen profil på Facebook eller lign. - endnu. Men da jeg jo engang i mellem underviser og rådgiver i Søgemaskine Markedsføring, bliver jeg jo snart nødt til at få det. Jeg underviser sjældent i noget, som jeg kun har læst mig til. Søgemaskineoptimering er et eksempel. Det har gået hårdt ud over DocTech's hjemmesides placering engang i mellem, men det må jeg leve med. Eksperimenter skal der jo til af hensyn til troværdig rådgivning. Nu har vi holdt lidt pause med de yderliggående eksperimenter i en periode og det kan efterhånden aflæses i søgeresultaterne på Google. Vi ligger som nr. 1 på Google på 159 af de søgeord og fraser vi følger og indenfor TOP 10 på Google på andre 229. Det er vi meget fornøjede med. Vi kan jo ikke bruge al vores fritid på at optimere vores egen hjemmeside.

Nå tilbage til Googling af eget navn. Hvis jeg søger på: Preben Madsen den gåseøjne på Google, er der 147.000 muligheder. Her ligger min profil for denne blog som nr. 9. Det jeg holder øje med er de sammenhænge ens navn optræder i på Google. Og jeg har længe været irriteret over hittet som ligger som nr. 10, hvor titlen siger: "Preben Madsen: Manden med torsken". Jeg venter hvert øjeblik på at blive citeret som 'ham med torsken' i et eller andet medie på Internettet. Og da jeg nu har omtalt det i denne blog, sker det HELT sikkert indenfor de næste få timer. Google har vist sig at vær ret hurtig til at indeksere denne blog.

En anden ting man kan se, er at Saxo.com kører en Google Adwords annonce i højre sider, hvor de promoverer bøger skrevet af Preben Madsen. Måske er det fordi de forventer at jeg vil give dem forhandling af min e-bog om søgemaskineoptimering. De har altså foregrebet begivenhedernes gang. Så vidt jeg ved går de forrest med markedsføring af gratis e-bøger - og jeg orker ikke at skrive en e-bog, for bare at give den væk. Whitepapers ok, men ikke min e-bog.

Hvis du har et så non-specielt navn som mit, bør du nok søge på "Preben Madsen" - altså med gseøjne omkring, ellers får du for mange irrelevante hits. I mit tilfælde går vi da også ned fra 147.000 til 2.960 hits. Bemærk: Det er IKKE mig der har skrevet lærebøgerne om matematik, IKKE mig der står i Wikipedia - endnu, IKKE mig der spiller bas sammen med TømrerClaus, IKKE mig der er Velkommen i Preben Madsen & Søn. Det er mig der er nr. 9 på Google. Ham dinosuaren. Det KUNNE også være mig der ligger som nr. 30 under titlen 'Gamle mænd med gammel maskine' - men det er det nu ikke.

Nå, konklusionen er, at der ikke er nogle hits på mit navn, som jeg ikke kan stå ved. I hvertfald ikke indenfor de første 3 sider på Google. Og heldigvis er der ingen der gider søge længere ude på Google.

Dovenskaben længe leve, godnat og sov godt.

Ingen kommentarer: